Informacja o Szkole Podstawowej w Skotnikach

 1. Szkoła Podstawowa w Skotnikach zwana dalej Szkołą jest placówką publiczną.
1)    prowadzi bezpłatne nauczanie i wychowanie w zakresie ramowych planów nauczania;
2)    przeprowadza rekrutację uczniów w oparciu o zasadę powszechnej dostępności;
3)    zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach;
4)    realizuje programy nauczania uwzględniające podstawę programową kształcenia ogólnego i podstawę wychowania przedszkolnego. Realizuje ustalone przez Ministra Oświaty zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów.

2.    Siedzibą szkoły i oddziałów przedszkolnych jest budynek w Skotnikach 4,                               
      26-337 Aleksandrów.
3.    Organem prowadzącym jest  Gmina Aleksandrów.
4.    Nadzór pedagogiczny nad szkołą sprawuje Łódzki Kurator Oświaty.
5.    Ilekroć w statucie mowa jest o „szkole” należy przez to rozumieć 8 -letnią Szkołę Podstawową w Skotnikach.
6.    Nazwa szkoły używana jest w pełnym brzmieniu – Szkoła Podstawowa w Skotnikach.  Na pieczęciach i stemplach używana jest nazwa: „Szkoła Podstawowa w Skotnikach”. 
7.    Szkoła używaja pieczęci urzędowych o treściach:

1.    Szkoła  używa  pieczęci  urzędowej  okrągłej o  średnicy 35 mm z orłem i  napisem w otoku w następującym brzmieniu :

Szkoła Podstawowa w Skotnikach .

2.    Szkoła używa małej pieczęci metalowej okrągłej o średnicy 15 mm z orłem i napisem 
w otoku w następującym brzmieniu :

Szkoła Podstawowa w Skotnikach .

3.    Szkoła używa pieczęci podłużnej kauczukowej o następującej treści :
Szkoła Podstawowa w Skotnikach
26-337 Aleksandrów, tel. (0-44) 756-08-90,                                                                                                                                  NIP 7712501104 Regon 001139332

4.   strona internetowa: www.spskotniki.edupage.org,   email: sp.skotniki@wp.pl                                                                                     

8.    Szkoła jest jednostką budżetową.

9.    Obwód szkoły obejmuje miejscowości:                                                                                                                  
                  Skotniki, Reczków Nowy, Wólka Skotnicka, Wacławów, Brzezie, Dąbrówka, Stara, Stara Kolonia, Szarbsko,Wolica, Reczków Stary, Faliszew, Józefów Stary.

10.    Szkoła prowadzi nauczanie w oddziałach szkolnych I - VIII w zakresie szkoły podstawowej.
11.    Szkoła może prowadzić działalność innowacyjną i eksperymentalną dotyczącą kształcenia, wychowania i opieki, stosownie do potrzeb psychofizycznych uczniów oraz możliwości bazowych, kadrowych i finansowych szkoły, na zasadach i warunkach określonych odrębnymi przepisami.
12.    Szkoła może prowadzić w czasie wolnym od nauki placówkę wypoczynku dla dzieci i młodzieży po uzyskaniu zgody organu prowadzącego zgodnie z odrębnymi przepisami.
13.    W szkole zorganizowane są oddziały ogólnodostępne.
14.    Cykl kształcenia trwa 8 lat.
15.    Nauka w szkole odbywa się na jedną zmianę.
16.     Do klasy pierwszej szkoły podstawowej przyjmuje się:

1)    z urzędu – dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły na podstawie zgłoszenia  rodziców;

2)    na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) – dzieci zamieszkałe  poza obwodem  szkoły w przypadku, gdy szkoła dysponuje wolnymi miejscami.

3) W przypadku, gdy liczba kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły jest większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła, kandydatów przyjmuje się na podstawie kryteriów określonych w  ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017. poz. 59) oraz przez Wójta Gminy Aleksandrów .

4) Szkoła przeprowadzi rekrutację uczniów zgodnie z zasadą powszechnej dostępności. Szczegółowe zasady rekrutacji określa z a r z ą d z e n i e  nr  7/2021 wójta gminy Aleksandrów z dnia 22 stycznia 2021 r.

 

Opublikowane przez: Administrator BIP | Data wprowadzenia: 2019-05-22 11:02:27 | Data modyfikacji: 2021-03-08 12:35:38.
Data wprowadzenia: 2019-05-22 11:02:27
Data modyfikacji: 2021-03-08 12:35:38
Opublikowane przez: Administrator BIP